Kako pripraviti otroka, da bo razvil danosti, potrebne za življenje!

Kdaj

31. Januar 2017 - 09:00-15:00

Kje

Območna obrtna zbornica Ljubljana Vič, Ljubljana

Izhodišča predavanja temeljijo na razvojnih stopnjah predšolskih otrok in razvoju možganov. Teorija se prepleta z alternativnimi pristopi k poučevanju v praksi. Predavateljici bosta predstavili konkretne rezultate dvoletnega projekta povezovanja vrtca in šole ter razvoja kompetenc otrok za samostojno življenje.

Vsebina seminarja:

  • Motorika

Razvoj motorike vključuje pomen finomotorike, grobomotirike in grafomotorike. Razvoj koordinacije interhemisferične integracije, komunikacija med obema možganskima poloblama, usmerjeno povezovanje roka, oko, noga … kar je osnova za pravilno držo pisala in pisanje.

  • Dnevna rutina

Pomen dobre načrtovanosti dnevne rutine in sledenje razvojnim in individualnim potrebam otrok. Dnevna rutina je vpletena v vsakodnevne dejavnosti v skupini in vrtcu in je sestavni del vzgojnega vplivanja na otroke. Zajema varnost, odgovornost, meje, … in oblikuje strukturo slehernega dne ter omogoča optimalni razvoj vsakega posameznika. 

  • Socialna vključenost

V času intenzivne globalizacije in multikulturne družbe je sprejemanje drugačnosti in privzgajanje norm in vrednot večinske družbe možno le v institucionalni vzgoji. Za uspešno vključenost posameznika in njegovo uspešno integracijo je razvoj samopodobe, samospoštovanja temelj njegove uspešnosti. 

  • Predbralne in prednapisovalne zmožnosti

Skladno s smernicami institucionalne vzgoje in izobraževanja je smiselno predšolsko obdobje soustvariti kot temelj za usvojitev veščin in spretnosti, ki so potrebne za šolo. Predbralne in prednapisovalne zmožnosti usvajajo zgolj preko igre, kjer načrtujemo aktivnosti, usmerjene v slušno razločevanje,  razčlenjevanje, orientacijo v prostoru, na telesu in na velikih površinah ter držo pisala.

  • Smernice celostnega razvoja otrok in pomena konstruktivnega sodelovanja deležnikov v pedagoškem trikotniku

Za uspešen celostni razvoj otroka in s tem razvoj njegovih danosti je nujno dobro načrtovan razvoj in konstruktivno sodelovanje vseh treh deležnikov procesa (vzgojitelj, starš in otrok). Kako pridobiti starše k sodelovanju, je ključnega pomena. Aktivnosti morajo izhajati iz njihovih potreb in tako lahko soustvarimo spodbudno okolje.

Predavanje je podprto s praktičnimi primeri in vajami. 

Seminar bosta izvajali pedagoginja v OŠ in vodja študijskih skupin šolskih svetovalnih delavcev Metka Uršič in diplomirana vzgojiteljica in pomočnica ravnatelja vrtca Katja Šribar.