Razvoj razvijajočega mišljenja pri predšolskem otroku
Prihajajoči dogodki
- Trenutno ni razpisanih terminov seminarja!
Seminar je na voljo tudi za kolektiv
Zahtevaj ponudboMindset paradoks: »Največja grožnja uspehu je izogibanje neuspehu« (Carol Dweck 2014)
Razvijajoče se mišljenje je pomemben dejavnik za motivacijo, napredek in učenje. Je del karakterja osebnosti otroka, ki bistveno določa njegovo uspešnost v življenju. Vrtec je eden izmed okolij, kjer se otrok sooča s svojim mišljenjem (mindsetom) do lastnega učenja, razvoja, lastnim uspehom, uspehom drugih, obupom, nemotiviranostjo, trudom in izzivi v učnem okolju. Na seminarju bomo spoznali vpliv učnega okolja (vzgojiteljevega mindseta/mišljenja, kulture organizacije šole, povratne informacije ipd.) in tudi vpliv samega učenca na razvoj primernega mišljenja/mindseta ter s tem na uspeh in napredek učenca.
Vsebina seminarja
- Kakšen »mindset« imam kot vzgojitelj?
(delavnica: vprašalnik in analiza rezultatov) - Vpliv organizacijske kulture vrtca na mišljenje (mindset) vzgojitelja in otroka (vizija: kultura »genijev« ali kultura »razvoja«)
- Značilnosti fiksiranega (fixed mindset) in razvijajočega (growth mindset) mišljenja pri posameznikih
(kako se soočajo z izzivi, spremembami, trudom, učenjem, lastnim uspehom, uspehom drugih, porazom ter kje je lokus kontrole)
(praktični prikazi in diskusija) - Praktične strategije za delo z otroki:
- strategije za predstavitev delovanja in fleksibilnosti možganov pri učenju
- pohvale vzgojitelja, ki otroka motivirajo za proces učenja in napredek;
- vloga napak pri učenju in pristopi do njih;
- svetovalne strategije za spodbujanje učenja pri posamezniku (npr. mišljenje: »to je pretežko zame« preusmerimo v vprašanje: »to ti bo vzelo nekaj časa in truda«;
- praktične strategije za naslednje situacije: soočenje z novim učnim izzivom; previsoka pričakovanja odraslih; uspešni učenci brez truda; počasen napredek kljub trudu; pomoč pri obupavanju; spodbuda v samem učnem procesu; opredeljeni bodo principi takega mišljenja (mindseta) in možni odzivi vzgojitelja.